Hoe werk "IK" mijn French Binding mooi af ??? en AFFO'S !!

zondag 10 februari 2013


Hoi Iedereen,

Yeah, mijn eerste 2 AFFO'S dit jaar!!! Weten jullie nog van de vorige keer, dat mijn vriendin 1 onderzetter wilde voor haar theepot, maar dat ik er gelijk 2 zou geven?? 1  voor haar huis in Nederland en 1 voor haar huis in Italië.
Gisteren waren we bij ze op bezoek, want ze waren weer even in Italië. Zij en haar man vonden de Theepot onderzetters heel mooi. Voor jullie en mijzelf heb ik even fotootjes gemaakt, dan kunnen we met zijn allen ervan genieten hoe ze er uit zien en hoe ze gequilt zijn. Ondanks dat de achterkant met een drukke rozenstof is, vind ik het patroon er toch zo mooi uit zien. Hmmmm, zwijmel. Maar gelukkig hebben ze nu een super blije eigenaresse die Roosen van haar achternaam heet. ;-p

Voorkanten van de Theepot onderzetters.
1. Achterkant  met mooi veren patroon
2. Achterkant met verenpatroon.
Toen ik gisteren bezig was met het afwerken van AFFO 3 dit jaar, dacht ik weer aan jullie. Als ik met de French Binding werk, waarvan er in veel boeken een mooie foto uitleg staat, zat ik daarna vaak te klooien om de achterkant op de hoekjes mooi en met een goede volgorde vast te zetten. Dus dacht ik gister :: Ik maak meteen weer wat mooie foto's voor jullie !!! Zo doe ik het dus !!!


Zet de laatste steek altijd in de quilt.
Vouw de binding mooi naar buiten en zet  precies op de vouw  een steekje, neem  minimaal 3 stofdraden tussen je naald, anders trek je de stofdraden teveel los.
Zet je duim en wijsvinger rechtsboven om de quilthoek en vouw met je linkerhand  de vouw naar binnen.
Zet een steekje in de rechterkant van de binding in minimaal 2 stofdraden. Hou nu met je  linkerhand alles goed
beet en trek met je rechterhand de draad strak aan zonder de draad te laten breken natuurlijk.
Na het strak aantrekken van de draad, ga je met kleine steekjes de binding verder vast  zetten.
 Ik doe de eerste steekjes altijd wat kleiner zodat het wat steviger vast blijft zitten,
 daarna ga ik met mijn gewone steeklengte verder.
Nu verder de rest met steekjes vast zetten, op naar de volgende hoek !!

Nog even wat aandacht voor mijn lessen!! Want ook bij huize van Hattem moet de schoorsteen blijven roken!! Tussen 4 en 16 maart geef  ik allerlei leuke machine quiltlessen, maar ook schilderen met Paintstiks en het patchen van de Lone Star quilt. Al mijn lessen staan met veel uitleg op mijn site dus als je interesse hebt, neem dan een kijkje op :: http://quiltstudiobabette.com/index/cursussen.html
De lessen worden gegeven bij Naaimachinehandel van Huissteden in Nieuwegein. Er is voldoende parkeerplaats maar ook goed te bereiken met het openbaar vervoer. Wil iemand een naaimachine lenen voor de workshop, omdat je het te veel vindt om de naaimachine mee te nemen. Is dat bij de naaimachinehandel geen probleem.

Binnenkort zien jullie mij hier weer terug met een fotootje van AFFO nr. 3.

Quilty Greets, BABETTE.

2 reacties:

AnitaS zei

Mooie onderzetters. Natuurlijk waren ze er blij mee.

Dia Borst zei

Wooow mooi gedaan!!:-) en erg mooi je hoekjes:-) zat vande week nog te klooien met die hoekjes van het calenderquiltje:-) volgende doe ik met jouw foto's erbij!:-) dank je wel en die gequilte veren zijn die ook met de naaimachine gedaan??:-)

Blog contents © de Quiltschuur goes Italy 2010. Blogger Theme by Nymphont.